Lo que pasa por Tolleric...

martes, 9 de septiembre de 2008

Futura: ¿una despedida?

Futura
Parece que todo va llegando a su fin. Con lo poco que se puede sacar en claro, todo indica que Futura cerrará sus puertas en las próximas semanas. Una verdadera lástima, como lo fueron también otros cierres de compañias en las islas. A mi me tocó vivir lo bueno de la compañia, sus trabajadores, su ambiente. La verdad es que se estaba muy a gusta trabajando ahí y creo que casi todos los que aún trabajaban piensan lo mismo.
Es una lástima las maneras con las que, al parecer, se han producido los acontecimientos lo últimos días.
Es una lástima que muchisimos trabajadores se queden en la calle y que no se haya podido encontrar una manera de salvarla. Se habla de que podría haber dos grupos interesados en comprarla pero ya veremos que pasa.
Malas, muy malas noticias... y con Spanair pendiente de un plan de viabilidad....

2 comentarios:

Unknown dijo...

Abans les companyies aèries eren empreses estatals que feien un servei (Iberia, Air France, Brittish Airwais...) on es volava 5 vegades al dia entre palma i barcelona fos o no rentable ja que encara que tinguéssim pèrdues donaven un servei que pagàvem entre tots.
Ara les companyies aèries son de grups inversors o d’empreses de capital risc on la seva única prioritat es guanyar diners a curt plaç , nomes s’agafen aquells vols o línees que donin diners, el manteniment es el mínim que marca la llei i el personal de aire i terra es el mínim imprescindible, els avions es fan volar fins que no passin les revisions.
El cas de Futura el conec bastant be, durant 20 anys va donar beneficis als seus accionistes però cap d’aquests diners va anar a modernitzar la flota o a millorar el seu servei i ara se han trobat amb una flota antiga que gasta mes combustible i amb uns avions que han de passar un manteniment caríssim, aquests mateixos grups inversors quan han vist que la vaca ja no donava mes llet han abandonat per invertir en empreses mes rentables, tot això mirat per un govern que mentres els avions volessin ja lis venia be, ara ens trobem, per ara, amb dues companyies quebrades i un munt de gent sense feina.
Deixaríem que el ministeri d’hisenda o el de sanitat fossin administrats per una companyia privada on el seu únic objectiu fos el benefici immediat? Crec que no.

Jaume Garau President Esquerra-Llucmajor www.esquerra.cat/llucmajor

dhiller dijo...

Jaume, encara que estic d'acord en que les companyies aèries han deixat de ser estatals per convertir-se en empreses que només volen beneficis, no puc estar d'acord amb tu en que Futura tenia una flota antiga. Tal vegada si que hi havia avions que no eren nous, tenien avions acabats de sortir de fàbrica (dos 737-900).
En aquest cas, sembla un aprofitament total dels directius/accionistes majoritaris per tal de començar de cero, sense preocupar-se pels treballadors. Si que t'haig de donar la raó en que ningú s'ha preocupat per les companyies de transport fins ara i ja veurem com ens desplaçarem si Spanair acaba tenint que tancar les seves portes. Un tancament, afegit al probable d'Aebal, que pot arribar perquè el govern de Suècia, Noruega i Dinamarca decideixin que prefereixen no fer un ERE en condicions i només despatxar la gent pel mínim legal.
Avui en dia, la situació necessita que els governs tenguin idees noves, que puguin ajudar a que l'atur no segueixi la tendència alarmant que porta, al menys fins que les coses s'estabilitzin un poc.
Encara hi som a temps, que no empitjori.